Storingen



  • KPN leverstraat vaste telefonie en connectivity

    —Update 20:15 uur—
    De impact is weggenomen door de genomen acties. De leverstraat en genoemde WBA diensten zijn hersteld. Morgenochtend worden controles uitgevoerd.
    De volgende update is om 9:30 uur.
    —Update 19:15—
    KPN heeft de getroffen systemen in een ander datacenter ingericht. We zien herstel van het verkeer. Controles moeten uitwijzen of alles hersteld is.
    Volgende update is om 20:00 uur
    —Update 18:45 uur—
    Het technisch team heeft de grondoorzaak gevonden voor de verstoring in de leverstaart gevonden.  De routeringen zijn inmiddels bijgewerkt.
    —Update 16:10—
    De impact van de verstoring is uitgebreid naar de connectivity leverstraat. De volgende procedures zijn momenteel niet mogelijk op WBA diensten:
    – Ordering New/Migrate Line
    – Prequalify/Zip code checks
    – Migrate info
    – Carrier info
    – Disconnects
    De volgende update is om 18:00.
    —Update 14:00 uur—
    KPN voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.
    Ons advies is om nummers op dit moment  niet af te roepen.
    De volgende update is om 16:00 uur
    —Origineel bericht—
    Op dit moment ervaart KPN een verstoring in haar leverstraat voor vaste telefoonnummers.
    Hierdoor word de routering van telefoonnummers die vandaag geporteerd zijn van KPN naar RoutIT niet bijgewerkt, gesprekken die opgezet worden vanaf het KPN netwerk komen hierdoor niet tot stand.
    KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte. […]



  • [OPGELOST] SELT

    — afmelding 20-11-2018 20:00 uur —
    De leverancier meldt dat de Single Ended Line Test weer beschikbaar is.
    — oorspronkelijk melding  20-11-2018 15:45 uur —
    Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar. De leverancier is aangestuurd.
    Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte. […]



  • Storing KPN monteursafspraak systeem

    Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt.
    De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

    Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden;
    Vertraging in het updaten van lopende tickets;
    Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
    Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

    Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte. […]

Werkzaamheden



  • Beheer Portal

    Op dinsdag 27 november 2018 van 23:00 uur tot woensdag 28 november 2018 05:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
    Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
    De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
    Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services. […]



  • Beheer Portal

    Op maandag 26 november 2018 van 23:00 uur tot dinsdag 27 november 2018 06:00 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal.
    Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
    De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
    Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services. […]



  • Beheer Portal en OneBase

    Op donderdag 22 november 2018 van 07:30 uur tot 08:30 uur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de Beheer Portal en OneBase.
    Gedurende het onderhoudswindow zijn simkaartblokkeringen, sim swaps en het wijzigen of inzien van limieten en gespreksdetails niet beschikbaar.
    De verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten worden in de onderhoudsperiode niet bijgewerkt.
    Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services. […]